Gernandt & Danielsson har biträtt Polaris Private Equity vid en management buyout avseende vissa av tillgångarna i DXC Technology

Gernandt & Danielsson har biträtt Polaris Private Equity och delar av management i DXC Technology vid en management buyout avseende vissa av tillgångarna i DXC Technologys s.k. Eclipse-verksamhet. Polaris Private Equity är ett danskt private equity-bolag som investerar i medelstora nordiska bolag.

Förvärvet omfattar de tillgångar som avser Eclipses Microsoft Dynamics-konsultverksamhet i Danmark, Norge och Sverige. Verksamheten har ca 400 anställda och mer än 1 500 kunder.

Gernandt & Danielsson har biträtt Polaris Private Equity och delar av management i DXC Technology med ett team som huvudsakligen bestått av partner Fredrik Palm, senior associate Simona Stenborg samt associate Mathilda Wallén och i övrigt partner Andreas Holmqvist (arbetsrätt), senior associate Magdalena Jerner (immaterialrätt) samt associates Dena Dervanović Persson (GDPR) och Anna Jarl (arbetsrätt).