Gernandt & Danielsson biträder Axcel vid förvärvet av Voff-koncernen

Axcel har ingått avtal om att förvärva samtliga aktier i Voff Premium Pet Food Sweden AB (”Voff”) – en ledande konsoliderande aktör på den europeiska marknaden för premiumfoder till husdjur. Voff-koncernen grundades 2014 och omsätter cirka 1 miljard kronor.

Förvärvet av Voff är Axcel VI:s 13:e investering. Axcel VI restes 2020 med fokus på det nordiska mid-market-segmentet och fonden stängdes 2021 med ett utfäst kapital om totalt 807 miljoner euro.

Transaktionen är villkorat av erhållandet av relevanta myndighetsgodkännanden och förväntas slutföras under det tredje kvartalet 2022.

Gernandt & Danielsson biträder Axcel med ett team bestående av partner Mikael Borg, partner elect Gabriel Zsiga, senior associates Erika Olofsson och Pierre Olsson, associates Matteus Özer och Björn Andersson samt i övrigt partners Andreas Holmqvist (arbetsrätt), Sofie Viktorsson (finansiering) och Foad Hoseinian (konkurrensrätt), senior associates Magdalena Jerner (immaterialrätt), Kajsa Sundklev (finansiering) och associates Viktor Borg (konkurrensrätt), Dena Dervanović (IT och dataskydd) och Alexander Thörnberg (finansiering).