Nyhet ,  Uppdrag

Gernandt & Danielsson har biträtt Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget vid dess förvärv av Release Finans

Gernandt & Danielsson har biträtt Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget (publ) (”Nordiska”) i samband med dess förvärv av samtliga aktier i Release Finans. Som ett led i förvärvet kommer aktiva ägare i Release Finans att erhålla aktier i Nordiska.

Nordiska är ett kreditinstitut som erbjuder företag och partners finansiering och teknologiska lösningar genom sin Banking-as-a-Service-lösning som möjliggör att partners i sin tur kan erbjuda värdeskapande embedded finance-produkter till sina kunder. Nordiska grundades 2014, har cirka 75 anställda och är ett kreditmarknadsbolag under tillsyn av Finansinspektionen

Gernandt & Danielsson biträder Nordiska med ett team bestående av partner Fredrik Palm, senior associates Fredrik Haräng och Filip Persson samt associates Jakob Forsell och Sofia Hagelqvist.