Nyhet ,  Uppdrag

Gernandt & Danielsson har biträtt vid VEF:s emission och inlösen av hållbarhetsobligationer

Gernandt & Danielsson har biträtt vid VEF AB:s (publ) (”VEF”) emission av hållbarhetsobligationer om 500 miljoner kronor i ny serie 2023/2026. VEF kommer ansöka om upptagande till handel av obligationerna på företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm. Gernandt & Danielsson biträder även vid VEF:s inlösen av hållbarhetsobligationer av serien 2022/2025.

VEF är ett investmentbolag vars syfte är att investera i bolag i ett tidigt skede som erbjuder moderna finansiella tjänster i tillväxtmarknader med fokus på stora tillväxtmarknader. VEF investerar över hela spektrat av finansiella tjänster inklusive betalningar, kreditgivning, mobila lösningar och förmögenhetsförvaltning.

Gernandt & Danielsson har biträtt VEF med ett team bestående av Mikael Borg, counsel Adrian Della Morte Pålstam, senior associate Johan Malmsten and associate Erik Karlsson. Därutöver har DNB Markets och Pareto Securities agerat finansiella rådgivare åt VEF.