Gernandt & Danielsson biträder MTG vid dess förvärv av Snowprint Studios

Gernandt & Danielsson har biträtt Modern Times Group MTG AB (publ) (”MTG”) i samband med dess förvärv av en majoritetsandel om 70% i Snowprint Studios AB ("Snowprint") med optioner för att öka till 100% ägande över tid.

MTG är en internationell mobilspelskoncern som äger och driver spelutvecklare med populära globala titlar över ett brett urval av genrer inom casual- och mid-core-spel. Snowprint är en ledande utvecklare av spel inom den taktiska midcore-genren med kontor i Stockholm och Berlin med de populära spelen Warhammer 40,000: Tacticus, Legend of Solgard och Rivengard.

Gernandt & Danielsson biträder MTG med ett team bestående av partners Fredrik Palm och Oscar Anderson samt associates Mathilda Wallén och Einar Brunsberg, huvudsakligen biträdda av partners Andreas Holmqvist (arbetsrätt) och Foad Hoseinian (konkurrensrätt), senior associate Magdalena Jerner (immaterialrätt) och associate Anna Jarl (arbetsrätt).