Gernandt & Danielsson biträder Carnegie i samband med förvärvet av Didner & Gerge

Gernandt & Danielsson biträder Carnegie Holding AB (”Carnegie”) i samband med förvärvet av Didner & Gerge Fonder Aktiebolag (”Didner & Gerge”). Vederlaget utgörs av aktier i Carnegie och förvärvet är bl.a. villkorat av sedvanliga myndighetsgodkännanden.

Didner & Gerge grundades i Uppsala 1994, som ett av Sveriges första fristående fondbolag och förvaltar idag sex fonder, med en total fondförmögenhet per den 31 maj 2024 om ca 55 miljarder kronor.

Carnegie är moderbolag i Carnegiekoncernen, som är en av Nordens främsta finansiella rådgivare och kapitalförvaltare med över 800 medarbetare.

Gernandt & Danielssons biträder Carnegie med ett team lett av partners Mikael Borg och Pär Johansson, senior associate Katarina Odelberg Folke samt associate Elias Vahman, huvudsakligen biträdda av partners Niclas Rockborn (Regulatory), Andreas Holmqvist (Arbetsrätt) och Foad Hoseinian (Konkurrensrätt), senior associates Rickard Tinglöf (Corporate), Arijan Kan (Regulatory) och Astrid Svensson (dataskydd, IT och Teknologi) samt associates Sofie Hallén (Regulatory), Sofia Hagelqvist (Konkurrensrätt), Edvin Andersson (Arbetsrätt) och Marlene Wiklund (Corporate).